søndag 13. mars 2011

Hagemesse i Malmø

Fredag morgen.  Grytidlig.  Norwegian tar oss til København.  Vi skal på Hagemesse i Malmø.  Har gledet meg som en unge leeeeenge……..  Fra København tar vi toget til Malmø.  Og videre med buss til hagemessen.  I tillegg var det Hjem og Villa messe på samme sted.

Det første som møtte oss var mye farger.

005008

Små ideer både til store og små hager.

014

022

036038

Og hvorfor ikke pynte opp hagen med litt sopp????

042046

Eller maur???  Disse var bare helt konge!!!!

047048

Og istedenfor å bruke brusflasker til å vanne blomsterkassene når du er borte, går det jo an å pynte med disse.

049

Disse syns jeg tok hovedprisen Smilefjes

052

Og her er min drøm om et utekjøkken.

055

061

Gamle kommoder kommer til heder og verdighet igjen.

063066068071072

Minimalistisk og fargerikt.

073

Og litt mer pynt.

076

Finbeck og Fia-stil……

078

Jeg drømmer fortsatt om en loddrett kjøkkenhage. Og drømmer er til for å gjennomføres.

080081

Og kommer dere på besøk en dag i sommer så ikke bli forundret om jeg har skiftet klesstil……….

083

He he.  Nesten som Bella.

086

Litt mørkt kanskje.

087

Enda mere pynt.  Disse var skikkelig fine.  Tenk deg et dusin av disse vil pynte opp hagen på vinteren!!!!!  Fantastisk.

088

God ide for å få kjøkkenhagen inn på verandaen. 

091

Jeg blir hensatt til da jeg var på ferie i Tokyo.  Men våkner plutselig opp av drømmene etter hva som nå har skjedd der nede. Veldig trist.

092

Og hvem var det som kokkelerte på Hjem og Villa-messen?  Tareq Tyler.  Mer omtale trengs vel ikke……….

097098

Og denne sto i en bakgård i Malmø sentrum.  He he…….

100

Oppsummering??  Jeg tror jeg siterer Hanne som var en av de som var med:

“Hagemessesesongen har begynt, og Soltegn har vært på messen Skånska Trädgårder i Malmø. Trenden viser at det fremdeles er stor innflytelse fra fransk landliv. Men det er også rom for mer lek og farger i hagen.”

Sjekk dessuten: http://blog.hageland.no/

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar