fredag 23. desember 2011

Julegrøt

Jeg har en søster som har invitert seg selv til julegrøt i dag.  Og når hun inviterer seg selv, så følger jo også resten av familien hennes med.  Altså 5 stk.  I dragsuget fulgte plutselig resten av familien min også.  Dvs. vi blir totalt 14 stk…………………..  Og det krever sin KVINNE – ihvertfall når mannen i huset ikke er hjemme!!!!  Han stakkar må jobbe idag, og det er ikke drømmeværet på Gardermoen akkurat nå.

Men jeg sto tidlig opp for å lage grøt.  Dette har jeg aldri gjort før, så jeg har fått masse gode råd fra gode kolleger gjennom hele uken.  Nå testes de ut i praksis. 

Et lite glimt fra langbordet.  Det ble dekket forrige dagen, for stuen måtte omorganiseres litt, og da trenger man hjelp fra noen med litt muskelkraft. 

004

Så var det litt kaotisk på kjøkkenet en stund.

009

5,5 liter melk.  Håper det blir litt grøt igjen til riskremen imorgen.  Lager forresten riskrem etter oppskrift “Ris a la mande”.  Den bør dere prøve!!!!!

010

Og nå står kjelene med grøt innpakket i ullpledd – i senga – under dyna Smilefjes

011

Men vet dere hva?  Når jeg får roet nervene litt og områdde meg, så ser jeg jo at det står oppskrift på “Dynegrøt” bakpå pakken.  Det er bare helt fantastisk.  Og det mine kolleger har sagt til meg stemmer på en prikk Smilefjes

012

Grøten blir servert med fransk smør.  Eksotisk hva??????

015

Og jul uten julekake blir ikke ordentlig jul eller????

En med rosiner og  en uten selvfølgelig.  Familien rommer alle aldersgrupper.  Fra 3 – 80 år.

027

Da gjenstår det bare å ønske alle blogglesere riktig god jul og godt nytt år.

019021

GOD JUL.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar