søndag 14. oktober 2012

Indisk mat på norske fat

Dette er tittelen på boken jeg har lånt på biblioteket.  Og den kom helt fra Sør-Trøndelag bibliotek.  Utrolig hva et par tastetrykk kan resultere i Smilefjes.  Ideen til å låne boken kom fra www.trinesmatblogg.no.  Hun hadde en oppskrift på et indisk rett jeg bare MÅTTE prøve.  Se bildet:

Fristende??????? 

Så jeg tok med meg hele familien (med unntak av pus) på tur til Lillestrøm.  Visste det fantes en “utlendings”butikk her med masse krydder og annet snacks.  Og vi fant den!!!  Keiseren heter den.  Og jeg gikk nærmest bananas.  SH sto ute på fortauet med Bella mens jeg hadde frie tøyler.  Og heldigvis hadde han funnet noen å prate med på gata – for jeg mistet litt begrep om tid………….

Ikke bare fant jeg krydder til den indiske retten, men jammen fant jeg også diverse til en vietnamesisk rett jeg også har lyst til å prøve.  Juuuhuuuuu. Her er utvalget:

038

Og nå tror jeg at jeg blir nødt til å kjøpe meg et nettbrett som gjør lesing av oppskrifter LITT enklere.  Den har jeg planer om å henge opp på veggen……….

001

Her ligger kyllingen til marinering og raita’n er ferdig lagd.

041039

Og alt smakte KJEMPEGODT!!!!!!!!!!!  Anbefales!!!!!!!!!!!!

1 kommentar:

  1. Jeg tror jammen det er den samme retten som jeg laget fra Trines matblogg, ja. Utrolig god og raitaen er jo helt super :o)

    SvarSlett