torsdag 8. november 2012

Husk småfuglene

Jeg gjentar – ikke glem småfuglene.   Les dette:

Enkelte småfugl trenger å opprettholde en kroppstemperatur på 44 grader og det krever energi. For å klare dette er de avhengig av å finne bær i buskene eller spiselige ting på bakken. Mat på fuglebrettet blir da et viktig supplement.

Du leste riktig.  44 grader.  Og hvis det da er 20 kulde ute????  Det er 64 grader forskjell!!!!!!!!!!!!!!!

Og i går gikk jeg berserk på Felleskjøpet.  Dette er et lite utvalg av det jeg kjøpte:

011

Nøtteskrika bare elsker det!

002

Sidensvansen er veldig “flokkete”.  De holder stort sett til i epletreet til nabo’n, men jeg var så heldig å få besøk av dem jeg også Smilefjes

010

1 kommentar:

  1. Viktig å huske småfuglene, ja. Vår datter har laget en veldig fin fuglemater på skolen. Får vel legge ut et bilde av den på Lavendelkroken også :o)

    SvarSlett