tirsdag 29. januar 2013

Holterkollen

Tenkte å trimme hunder i dag.  Holterkollen er et bra sted.  For meg føles det mer som å bestige et fjell, men med 2 råsterke trekkhunder skulle dette være “kose”tur for meg og trimtur for Mikkel og Rova…………………  Trodde jeg……………………..

Å nei da.  Det hadde nok gått en tispe der rett før oss tenker jeg.  Mikkel hadde kun nese for tisseflekker og nøt lukten med vibrerende lepper.  Rova var likeglad til flekkene og prøvde faktisk å få litt fart på hundespannet.  Så det gikk av og til rett frem, men mest til venstre.  Etter å ha besteget “fjellet” var jeg temmelig varm, og bikkjene utålmodig etter å få “trekke” litt.  Høøø…………

Men jeg fikk heldigvis en liten pause underveis.  Da Rova satte igang med snøbrøyting.  Midt i skauen!!!!!  Og Mikkel med! Så jeg benyttet anledningen til å ta litt bilder med mobilen.  Og var veldig fornøyd med oss alle - helt til jeg hørte dødshylet fra dypet av snøen.  Musa.  Iiiiiiikkk.  Jeg velger å tro at den/de overlevde.  Jeg så ingen mus, heller ikke blod eller andre slimete organer i snøen…………………….  Hmmmmmmmmmmmm……….

20130129_162323

En del tåke, men snø på alle trærne så det var kjempefint ute.  Bildene i svart/hvitt da jeg ikke helt er fortrolig med mobilkamera enda.

20130129_16260920130129_162736

Gledet meg til nedoverturen for da skulel jeg få “kjølt” meg ned litt. Nå skulle vi bare kose oss!!!  Ehhhhhhh…………… Trodde jeg!  Feil igjen!  Begge la inn 4. gir og gikk på med krum hals.

He he.  Men målet ble nådd, bare i feil rekkefølge.  Pytt, pytt.  Mikkel sovnet til og med i armkroken til SH.  Utrolig Smilefjes.

Nå er det så stille her at jeg kan høre en knappenål falle i gulvet.  Hysj………………………..

008

Rova er forresten en multikunstner.  Hun kan både trekke i spann samtidig som hun ber om godbiter.  He he.  Det må være fordi jeg har en så innmari smart telefon Smilefjes.

20130129_163443

1 kommentar:

  1. Mikkel sove i armkroken,- det har vi til gode å se! Waow! Ellers stemmer det nok med prioriteringene hans - damer først ;) Og for et spann! Lars Monsen kan være missunelig!

    SvarSlett