lørdag 21. mars 2009

Vårpuss ++

Nå har den startet.  Vårpussen………

Motorsykkelen får nye pakninger og bremseklosser står for døren.  Det er nok ikke lenge til den første turen.  Da kan det være greit å ha ting i orden :-)

003

Bilen er blitt vasket og behandlet med avfettingsmiddel.  Men det er noe puslete greier.  Det sitter fortsatt nesten like mye asfalt igjen på bilen.  Selv etter 2 skikkelige omganger med gnukking og vasking.  Nei nå blir det gammeldags-metoden igjen.  Parafin.  Svusj så er alt borte!!!!!!!!!!  Men å finne en bensinstasjon som har parafin.  Ja det finner man ihvertfall ikke i Nittedal!  Helt sikker!

007

Dronningmoren har benyttet anledningen til å dorme litt etter en kjempefin tur i skogen.  Vi fant en ny vei i dag også.  Isete og glatt, nå blir det deilig å snart kunne ta på seg joggesko igjen.

008

Ellers er det nye bøker på biblioteket.  Norges-kortet tror jeg det heter.  Det har jeg anskaffet meg og er helt fantastisk.  Her kan jeg sitte og reservere bøker på nettet.  Forlenge lånetiden, levere bøkene inn på et annet bibliotek enn jeg hentet dem, automatiske purringer for når jeg må levere dem ++.  Det er bare såååååå lettvint.

013

Og når våren kommer så kommer også lysten på å så frø.  Veldig spennende å se det spire og gro.  Har sådd en hel haug med frø som jeg ikke aner hva er for noe.  Det var noe jeg tok med meg fra Manchester da jeg var på kurs der i høst.  Så følg med.  Dette blir spennende.

016

For å klare å komme meg til LilleVilla hvor såjorden lå, var jeg nødt for å ta meg frem med truger!!!!!  Det er bare vanvittig mye snø i hagen.  Heldigvis fant jeg noen truger i kjelleren fra “gamle dager”.  Av og til greit å være en “samler”.

011

 

Ellers har noen av buskene på tomta fått litt hard medfart i vinter :-()

009   

Men snøen har ikke tatt inngangspartiet, så her kommer det vel snart noen stemorsblomster kanskje??????

010

Nå skjer det mye fremover.  Følg med!!!!

1 kommentar:

  1. Dette er Bror.

    Hvordan går det egentlig med hagen min? Det er bare 1,5 meter snø igjen her ute i Asker så nå kommer våren fort og planene bør snart være på plass!

    SvarSlett