søndag 20. september 2009

Det regner…….

og planen var å ta et skippertak i hagen – gjøre ferdig det som gjensto fra igår.  Men det var i grunnen lite fristende.  Så derfor har Bella og jeg surret litt innendørs.  Husbonden er på jobb så her er det “kvinnfolka” som regjerer!!  Bortsett fra pus da.  Men han legger seg veldig lite oppi hva vi driver med.  Dagene går stort sett med til å sove.

Litt heldig var vi jo, for vi rakk en skogstur før regnet startet.  Fikk dilla på trollkrem her forleden og all tyttebær vi hittil hadde plukket var blitt brukt til syltetøy eller rørt tyttebær.  Måtte bare ut å hente noe mer som kunne brukes til trollkrem.

009   

Prøvde meg igjen på brødbaking i brødbakemaskinen.  Har liksom aldri helt fått det til og det irriterer meg.  Det er jo igrunnen maskinen som gjør jobben!!!!  Men det hjelper jo lite.  Resultatet ble som tidligere.  Ikke bra…… Grrrr……. Nedsunket i midten, ikke helt stekt og så hardt at du kan slå ihjel en mann når det er blitt kaldt. Gode tips?

011 

Vaskerommet er klart for oppussing.  Det er det nest siste rommet som gjenstår.  Tapeten hang liksom ikke helt på veggen lenger.  Men nå er den snart borte :-)  Slik ser den gamle ut.

 005 

Så var det disse blusene mine som jeg ikke er helt fornøyd med.  Kanskje det er kravene som gjør det?  Sprette, sy, prøve.  Tror kanskje jeg likte dem bedre nå.

012

Og til slutt var det siste rest av bilder som skulle limes inn.  Dette var før digitalkameraet inntok heimen.  Har slitt med å få tak i fotoalbum med svarte sider, så prosjektet var igrunnen lagt på is, men plutselig fant jeg et.  Og så koselig det er med bilder på papir.  Lurer på om ikke jeg angrer litt på at jeg kjøpte digitalkamera…………………

001

Nå har regnet gitt seg, solen skinner og Bella og jeg har vært ute på tur for 3. gang i dag.  Vi storkoser oss.  Det er skikkelig deilig ute nå.  Passe temperatur, det lukter høst og fargene begynner å bli fine :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar