tirsdag 28. juli 2009

Ekte mannfolk……

Hva ventet meg da jeg kom hjem i dag?  Jo da – 64 nystekte elgkarbonader.  Husbonden har ferie og hadde stupt ned i fryseren for å finne litt middagsmat.  Litt……….  Vi hadde visst noe elgkjøttdeig igjen etter å ha kjøpt en halv elg ifjor :-)

001

Etter middag var det avgårde for å se etter tilbehør til disse karbonadene.  Og jammen om ikke de sto og lyste mot oss.  Skogens gull.  Går det an å bli besatt av å finne kantareller?  Ja – vi mener ihvertfall det.  Vi har fryseren full, men bruker vi timesvis allikevel på å finne mer?  Ja da.  Det er bare sinnsykt morsomt.  Vi hadde en liten diskusjon i skogen om hva vi skulle gjøre med det, siden fryseren allerede inneholder mangfoldige kilo fra ifjor.  En morsom ting å gjøre er å gi bort.  Det er sjelden jeg ser så blide fjes som da :-)  Ellers blir det å tørke dem.  Da går det mange kilo ned i en liten beholder.  Og det er jo kjempefint å gi bort til jul.  Eller – hvis noen har oppskrifter som inneholder sopp så blir jeg veldig glad for det :-)

004

Forresten - en liten digresjon - selv om det har med “mat” å gjøre.  Husker dere disse sukkertøyene???  Det var ungdomstiden sin det!!!!!!

003

Det var litt snodig.  Jeg hadde egentlig glemt at dette eksisterte.  Helt til vi pakket ut av handleposene en dag.  Og så lå den der………..  Ikke hadde noen av oss kjøpt den (vi hadde jo glemt at det fantes).  Den må ha ligget igjen fra forrigemann.  Siden verdien ikke var størst, og ingen visste hvem som eide den, beholdt vi den, og nå sitter jeg og mumser – og minnes………….

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar