onsdag 29. juli 2009

Hagen – og drenering – eller ikke…..

Ja det ble litt lite hage i år på bloggen.  Og jeg som lovte………  Har holdt på mye ute, men det har blitt litt liten tid til å blogge om det.  Og nå har det stoppet litt opp.  Hvorfor?  Jo – skal vi drenere eller ikke?  Egentlig er det ikke noe å lure på, dreneringen er 40 år gammel.  Og det bør gjøres før vi nå beplanter inntil husveggene.  Vi burde ha gjort det før vi startet med hagen, men OK, vi får bite det i oss og gjøre stilegging og skiferhellerlegging en gang til. Men ihvertfall før vi fortsetter …………………..

026 (2)  007

Men noe så kjedelig som å bruke penga på det da!!!  Grrrr…….  Vi prøver å finne unnskyldninger for å slippe, men det er jo ganske teit.  Unnskyldninger som:  huset ligger jo på fjell, hele hagen er omtrent bare skuddstein osv.  Går det an?Forresten - når det gjelder skuddstein.  For hver en busk jeg skal plante her bruker jeg mellom 1 1/2 – 2 timer for å få gravd et hull.  Siste rosebusk jeg plantet tok meg totalt 2 1/2 time.  Og da regner jeg ikke med bortkjøring av steinen!!!!! Ikke rart det går litt tregt….!!!¤¤%%&&&

002 (3)    003 (2)

Så nå leter jeg på nettet etter noen som kan ha greie på den slags.  Hva må gjøres og hvor mye må gjøres?  Noen som vet om noen som er flinke på dette så er jeg glad for tips???

Sender dere noen bilder fra hagen tidligere iår.  Jeg kommer sterkere tilbake :-)  Det lover jeg.  Men vet ikke helt når…!!!!!

029 (2) 030 (2) 031 (2) 005 012 022

 013   040 041 043  048

1 kommentar:

  1. Med det været som er meldt i tiden fremover, bør dere nok drenere. Helst i ettermiddag...

    SvarSlett